Skip to navigation Skip to navigation Skip to search form Skip to login form Skip to footer پرش به محتوای اصلی
Loading...

نوشته‌های بلاگ توسط رضا مرادی

تغذیه عامل مهم یادگیری
Posted on May 07, 2023
تغذیه عامل مهم یادگیری

تحقیقات علمی ثابت کرده اند که یادگیری یک زبان جدید برای سلامت مغز بسیار مفید است و در نهایت احساس تسلط بر زبان می تواند یک تقویت کننده فوق العاده اعتماد به نفس باشد. با این حال، این نیز درست است که یادگیری مهارت های جدید تنها با افزایش سن دشوارتر می شود. در این راستا عوامل متعددی بر سلامت جسم و ذهن ما تؤثیر می گذارند. همه ما می دانیم که تغذیه مناسب برای اوج عملکرد بدنی ضروری است و بیشتر ما از دستورالعمل های تغذیه ای آگاه هستیم، از جمله استفاده از غذاهای فرآوری شده به میزان کم تر، تا حد امکان پرهیزاز قندهای اضافه، خوردن سبزیجات تازه وغیره. اما چیزی که ممکن است متوجه نباشید تأثیر عمیقی است که رژیم غذایی شما می تواند بر توانایی شما در یادگیری و حفظ اطلاعات جدید مانند یک زبان جدید داشته باشد. ما همان چیزی هستیم که می خوریم، و مغز ما تنها به اندازه ای که رژیم غذایی اجازه می دهد می تواند به طور موثر عمل کند.

 پس این در عمل به چه معناست؟ چگونه می توانیم رژیم غذایی خود را تغییر دهیم تا قدرت مغزمان بهینه شود؟ آیا باید رژیمی داشته باشیم که فقط از کلم پیچ، دانه های حبوبات و غلات و کینوآ تشکیل شده باشد؟ آیا باید از همه غذاهای راحت، همه میان وعده ها و دسرهایی که 100% سالم نیستند اجتناب کنیم؟

در حالی که غذاهایی مانند کلم پیچ و کینوآ مطمئناً می‌توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشند، کلید کشف بهترین رژیم غذایی برای زبان آموزان، یافتن تعادل، آهنگ غذا خوردن و موادی است که برای شما مفید است. وقتی در نظر می گیرید که صبحانه، ناهار، شام و میان وعده های شما چگونه باید باشد، مهم است که با خودتان صادق باشید. در پایان روز، مانند همه عادات، رژیم غذایی شما می تواند واقعاً شما را بیمار کند، بنابراین برای شروع یک تغذیه سالم چند سوال از خود بپرسید:

 غذاهای مورد علاقه من کدامند؟

فهرستی از 10 علاقه تغذیه ای تهیه کنید. با خودتان صادق باشید که کدامیک را می توان به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم نگه داشت. برای مثال، اگر یکی از 10 غذای برتر شما پیتزا است، مجبور نیستید به طور کامل از این غذای مورد علاقه طرفداران اجتناب کنید. راه‌های زیادی برای سالم ‌تر کردن و خوشمزه‌ تر کردن پیتزا وجود دارد. یک پوسته نازک گندم کامل، رویه‌های ساده مانند موزارلای تازه و ریحان، محدود کردن اندازه وعده‌ها و غیره. اگر از طرف دیگر غذای شماره ۱ مورد علاقه ‌تان بیکن یا سیب زمینی سرخ شده است، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که آن ها را به لیست «غذاهای گاه به گاه» تنزل دهید.

 از چه غذاهایی مطلقاً نمی توانم استفاده کنم؟

اگر کلم پیچ را به هر طریقی امتحان کرده اید و هنوز نمی توانید آن را میل کنید، این کار را نکنید. هیچ غذای خاصی وجود ندارد که شما باید برای سالم بودن آن را بخورید، بنابراین آن‌هایی را پیدا کنید که برای شما مفید هستند و آن‌هایی را که دوست ندارید کنار بگذارید.

 چه غذایی به من احساس بدی می دهد؟

به احتمال زیاد، این لیست شامل غذاهای سرخ شده و دسرهای شیرین می شود که بایستی این موارد را نیز به لیست "غذاهای گاه به گاه" اضافه کنید!

 کدام برنامه غذایی برای من بهتر جواب می دهد؟

اگر واقعاً نمی‌توانید صبح‌ها غذا بخورید، نخورید. اما روی جابجایی های کوچک در برنامه تمرکز کنید تا در اواخر روز بیشتر از کالری مورد نیاز خود را نخورید. با این اوصاف، هیچ برنامه زمانی مطلقی وجود ندارد که باید از آن پیروی کنید، بنابراین اگر اهل میان وعده نیستید، ۲ تا ۳ وعده غذایی در روز خوب است. اگر بیشتر اهل خرده خوری هستید، کالری خود را روی 4 تا 5 وعده غذایی کوچکتر تقسیم کنید. هنگامی که در مورد ترجیحات وعادات خود با خود صحبت می کنید، به غذاهایی فکر کنید که نشان داده شده است با افزایش دامنه توجه، بهبود تمرکز به مغز در یادگیری کمک می کند.

در رژیم غذایی خود از موارد زیر می توانید استفاده کنید:

 آب میوه واقعی

هنگام خرید به دنبال قندهای طبیعی باشید زیرا مغز شما برای انرژی به گلوکز متکی است، اما آب میوه های مملو از شکر هیچ لطفی به شما نمی کند.

 تخم مرغ

آنها را هم بزنید، آب پز کنید یا بجوشانید. تخم مرغ یک راه آسان برای دریافت ویتامین های ب است و نشان داده شده است که آنها قدرت شناخت و حافظه را بهبود می بخشند.

 آووکادو

آووکادو نه تنها خوشمزه است، بلکه سرشار از چربی های خوب است، که به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری خود را سیر نگه دارید و می تواند به کاهش کلسترول بد کمک کند.

 زغال اخته، تمشک، توت فرنگی و انواع توت ها

همه انواع توت ها حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند که می توانند التهاب را در بدن و مغز شما کاهش دهند.

 ماهی

ماهی سالمون، ماهی کاد، ساردین، قزل آلا و غیره. ماهی یکی از بهترین منابع طبیعی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای حفظ سلامت مغز حیاتی است.

 آجیل

یکی از بهترین میان وعده های موجود با مقدار زیادی ویتامین E، تقویت کننده حافظه و چربی های خوب که شما را سیر نگه می دارد بدون اینکه شما را سنگین کند.

 شکلات تلخ

درست است، شما می توانید با شیرینی خود را سیر کنید و سالم باشید، فقط به دنبال شکلاتی باشید که 60 تا 70 درصد کاکائو دارد.

 پاپ کورن

پاپ کورن با کره از غلات کامل و یکی از بهترین منابع فیبر رژیمی است که میزان کالری دریافتی شما را بر هم نمی زند.

 لوبیا

بیش از 70 نوع از این نیروگاه های پروتئین و فیبر وجود دارد. آنها را به سالاد، خورش و روی برنج اضافه کنید.

 اسفناج

بله، شاید به اندازه کلوچه بلوبری خوشمزه نیست، اما اسفناج منبع فوق العاده ای از چندین ویتامین است. اسفناج بهترین منبع گیاهی ویتامین K و آهن است که هر دو برای بالا نگه داشتن انرژی و عملکرد صحیح بدن ما ضروری هستند!

 اعمال تغییرات در رژیم غذایی می تواند طاقت فرسا باشد. برای آسان‌تر کردن آن، چند دقیقه وقت بگذارید و یک برنامه منوی هفته ای بنویسید. سپس، مطمئن شوید که دسترسی به این موارد را دارید که به شما امکان می‌دهد به جای استفاده از میان وعده‌های فرآوری شده در زمان رژیم غذایی، انتخاب‌های سالمی داشته باشید! یادگیری یک زبان جدید در بهترین شرایط به اندازه کافی سخت است، بنابراین بیایید همه روی انتخاب رژیم غذایی تمرکز کنیم که مغز ما را تقویت می کند!

 


  
Scroll to top